25. april – 20 časova
„Draga Fiona“ – dokumentarni film
Režija: Fiona Tan , Holandija, 102’
DRAGA FIONA
«U Muzeju filma u Amsterdamu Fiona Tan je istraživala nemi, dokumentarni materijal pohranjen tamo pre više od jednog veka. Impresivni arhivski materijali prikazuju svakodnevni život i naporan rad ljudi koji su živeli blizu okeana. Fiona, poreklom Indonežanka iz Australije, u Amsterdam je došla na studije 1988. Tokom tog perioda od oca je dobijala pisma u kojima je opisivao život kod kuće, svog unuka, psa, svetsku političku scenu i ekonomsku trku. Paralelno iščitavanje ovih pisama preko arhivskog materijala je neka vrsta audiovizuelnog toka svesti pojačana veštim zvučnim zapisom koji sugestivno otkriva suptilnu vezu između slike i zvuka, nekada i sada, Holandije i Indonezije, trgovine i kolonijalizma, oca i kćerke.»
2. maj – 20 časova
„Neizbrisiva sećanja“ – dokumentarni film
Režija: Maite Alberdi, Čile, 85’
NEIZBRISIVA SEĆANJA
„Na premijeri ovog filma na Sandens festivalu svi su plakali. Augustino i Paulina su zajedno već 25 godina. Nažalost, on boluje od Alchajmerove bolesti celu deceniju i oboje žive u strahu od dana kada je više neće prepoznavati. Poznata glumica i nekadašnja ministarka kulture Čilea, Paulina se od trenutka kada Augustino dobije dijagnozu ne odvaja od njega i uvodi ga u svoj svet. Režiserka je beležila snimke tokom četiri godine, a oni se u filmu prepliću se sa porodičnim snimcima ovog para. ‘Neizbrisiva sećanja’ je film koji pokazuje da ne postoji samo jedan način da se bude par, niti samo jedan način da se iskusi ljubav.“
9. maj – 20 časova
„Džoana Baez: Ja sam buka“ – dokumentarni film
Režija: Miri Navasky, Maeve O’Boyle, Karen O’Connor, 113’
DŽOAN BAEZ: JA SAM BUKA
„Muzičarka, borkinja za građanska prava i aktivistkinja Džoan Baez je na sceni više od 60 godina. Za sada 82-godišnjakinju, lično je oduvek bilo i političko, a prijateljstvo sa Martinom Luterom Kingom i njen pacifizam, oblikovali su njenu posvećenost. U ovoj biografiji koja počinje njenom oproštajnom turnejom, Baez se na nepoštedni način suočava sa ponekad bolnim uspomenama. Ona ne samo da deli svoje uspehe već i otvoreno govori o dugogodišnjim psihološkim problemima i terapijama, o porodici, drogama, starenju i pitanjima krivice i opraštanja. Film prepliće dnevničke beleške i obilje donekle neviđenog arhivskog materijala sa opsežnim razgovorima sa Džoan, kao i trenucima iz bekstejdža sa turneje.